22.07.2017.

Koje MALE stvari govore MNOGO o osobi?

Čudno je kako o ljudima možemo saznati iz njihovog načina ponašanja, držanja tela ili pogleda.Da li koriste poštapalice i koje? Da li drže pogled ili rađe spuštaju glavu? Da li aktivno slušaju ili koriste mobilni telefon u razgovoru sa vama? Da li se rađe odlučuju za svađu ili traže rešenje za dobrobit obe strane? Kako se oblače? Kako brinu o sebi a kako o drugima? Imaju li hobi, ciljeve, planove? Ili žive svaki dan kao da im je poslednji? Ponekad i stisak ruke na upoznavanju i to da li se trude da zapamte vaše ime mnogo govori o njima. U daljem tekstu spomenuću neke MALE stvari koje meni MNOGO govore o nekoj osobi.




Način na koji tretiraju ljude, posebno one koje ne moraju da tretiraju dobro.

Ovde mislim na konobare, vratare, vozače autobusa, radnice u pošti i slične profesije koje su tu nama na usluzi. Jako mi je bitno da se moj dečko ophodi lepo prema konobaru/konobarici. Pod tim podrazumevam normalan odnos između gosta i domaćina. Konobar dođe, on mu lepo naruči, kaže hvala i ako je zadovoljan uslugom ostavi koji dinar više. Čemu drskost? Obično to objašnjavaju sa time da su konobari tu da bi njih služili. U redu. Istina. Ali budi čovek i u kafiću/klubu/kafani i van tih mesta isto. Ne vidim problem i potrebu za bahatošću.



Kako govore o ljudima koji nisu tu.

Osnovno pravilo. Ne govori o ljudima koji nisu prisutni. Ako imaš neku zamerku, primedbu ili pohvalu red je da to kažeš toj osobi u lice. Desilo mi se više puta da budem prisutna kada se govori o osobi koja nije prisutna da mi bude neprijatno. U redu, ta osoba je otišla, nađimo drugu temu. Takvi ljudi vas stave u neprijatnu situaciju. 



Način na koji tretiraju majke i sestre.

Ova stavka se najviše odnosi na muškarce. Ali možda je trebalo preformulisati ovu stavku. Način na koji tretiraju porodicu. Porodica je nešto što predstavlja naše prvo socijalno okruženje, važna je za naše odrastanje i za usmeravanje ka nekim daljim opredeljenjima. Sem toga, roditelji su jako bitne ličnosti. Roditelji treba da se poštuju. Isto tako braća i sestre. Šta očekivati od nekoga ko ne poštuje svoje najbliže? Kako će prema vama da se odnosi?



Da li rade ono što govore/govore ono što rade?

Sigurno znate one osobe koje jedno rade, drugo misle, a sasvim nešto treće pričaju. To MNOGO govori o njima. Od takvih osoba nikad ne znate šta da očekujete. Dakle, neka se usaglase!



Smisao za humor.

Meni je ovo jedna od bitnijih stvari. Ne volim crni humor. Ali nešto što ne volim više od toga je kada se neko stalno šali na tuđ račun. Pri tome često ponižava ljude oko sebe. Jer, u svakooj šali ima pola istine zar ne?! Više cenim osobe koje se šale na sopstveni račun. I drage su mi osobe koje procene način na koji mogu da se šale sa mnom. Zarad mira u svetu.



Način na koji se ophode prema tuđem vremenu.

Sa svojim vremenom radi šta želiš ali moje vreme moraš da poštuješ! U redu je kasniti pet minuta. Moj pag tolerancije je i do petnaest. Ali ako se to prečesto ponavlja onda iritira i prosto gubite volju da se sa takvim osobama nešto uopšte i dogovarate. One obično dignu dreku kad zakasnite i minut, odmah vas zovu da pitaju gde ste i kada stižete. Ne poštuju tuđe vreme a svoje izuzetno cene.



Krug prijatelja.

Nije baš da kod mene važi ono "sa kime si takav si" ali obično je tako. Ljudi umeju da se stope sa ljudima u čijem su okruženju, prihvataju njihove oblike ponašanja, navike i pogled na svet. Ja duboko verujem da ne biste ni bili u nekom krugu prijatelja ako vam ne odgovara i ako u njemu nisu ljudi slčni vama.



Navike, hobiji, način života.

Ova tri pojma su na neki način i povezana. Puno možemo saznati iz toga na šta je osoba navikla, čime se bavi i kojim tempom živi. 



Pitanja koja postavljaju.

Ako mene pitate, jako bitna stvar! Puno govori o ljudima to da li će vas pitati šta radite ili kako se osećate? Da li će vas pitati jel ste zadovoljni svojim poslom ili koliko zarađujute? Da li je vaš muž bogat ili da li ste sredili zajednički stan u kojem živite?



Koji su im prioriteti u životu?

Možda najvažnija stvar. Nije sa namerom stavljenja na poslednje mesto. Pala mi je na pamet upravo sada, dok sam pisala ovaj tekst. Koji su vaši prioriteti? Novac? Karijera? Ljubav? Porodica? Prijatelji? Znam, ni ja ne mogu da se odlučim! To govori o meni, neodlučna sam. Ne, šalim se. Nisam neodlučna. Samo imam više prioriteta u životu. 





4 коментара:

  1. Zašto konobari, vratari, kondukteri i šalterski radnici ne zaslužuju da se prema njima ophodimo dobro?

    ОдговориИзбриши
  2. Slažem se, ali onda vidim naslov „Način na koji tretiraju ljude, posebno one koje ne moraju da tretiraju dobro.” i steknem utisak da ti to ne misliš.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne moraju, u smislu da ih ne shvataju kao osobe koje su u njihovom rangu nego ih smatraju nižima od sebe. Pa kao, ne moraju. Ispod toga naslova sam objasnila na šta sam mislila. Naravno da mislim da su svi ljudi jednaki, prvoj mi smeta kad se ljudi ne poštuju. :)

      Избриши