18.07.2017.

Zašto ljudi ne čitaju Vaš blog?

Sigurno ste se nekada zapitali zašto i pored svog vašeg truda malo ljudi čita vaš blog?! Od skoro sam počela da tražim a naišla sam na mnoge nepresušne izvore inspiracije za svoj blog, što u sebi što oko sebe. A onda sam se zapitala par stvari. Zašto bi neko trebao ili želeo da čita moj blog? Zašto bi neko želeo ako slučajno naleti na njega da mu se ponovo vrati? Uvek se stavim na mesto onoga koji čita, koji strašno mnogo voli da čita. I znam da bi se meni svidelo sve što je drugačije, nenametljivo, i iskreno pre svega. Budite iskreni prema svojim čitaocima. 


Razmišljala sam koji bi, recimo, to bili razlozi zbog kojih ljudi ne čitaju blogove. Nebitno, moj, vaš, blog vaše koleginice, poznanice, vašeg prijatelja...blogove generalno. Izvukla sam par razloga za koje ja smatram da oni oko mene ne čitaju blogove, i razloge koje su mi moji najbliži prijatelji rekli da ne čitaju  sadržaje koji se nude na blogovima.


1. Ne pišete za vašu ciljnu populaciju.


Kako znati koja je vaša ciljna populacija? Jednostavno. To zavisi od teme vašeg bloga, onoga čime se bavite, ko vas lajkuje. Ukoliko imate FB stranicu to je najlakši način da pratite ljude koji vas prate. Ako imate dosta tinejdžerki koje vas čitaju, morate se prilagoditi njima. I kroz postove  im se obraćati ili saosećati sa njihovim problemima/pitanjima/razmišljanjima.


2. Ne promovišete adekvatno vaš post.


Napisala sam post, i šta sad?! Postoji mnogo društvenih mreža na kojima možete promovisati ono što pišete. Ali, mnogo je bitniji način na koji to radite. Ne želite da budete naporni, napadni i dosadni. Ne vrbujte ljude. Po meni je najbloji način promocija preko FB grupa. Besplatno je. A zavisno od teme koju obrađujete možete pronaći svoju grupu, blogere sa sličnim temama, upoznate druge blogere itd.


3. Preopširni ste.

Nigde kraja. A smisao se ne nazire. Polako osmislite vaš post. O čemu želite da pišete, šta želite u okviru toga da obradite, kome da se obratite i koju poruku da pošaljete? Po meni, to su jako važni segmenti vašeg posta. Mora. Imati. Smisao. 


4. Pravite gramatičke greške.

Bez uvrede, ali vodite računa. Znam da nam se često u brzini dogodi da zamenimo mesta slovima, da preskočimo ili dupliramo reč... Ali, pročitajte svaki post pre objavljivanja. Jako je važno da stojite iza onoga što ste napisali, jer nikad ne znaš ko te čita. A najmanje što želiš je da izgubiš čitaoce zato što si nemaran i mrzi te. 


5. Nemate optimizaciju za čitanje preko mobilnog telefona.

Šta je to? Jednostavna stvar koja se podešava ( barem na bloggeru ) jednim klikom. A važna je jer živimo u dobu mobilnih telefona i ostalih smart uređaja. Ljudi žure, nemaju vremena, ne nose laptop svuda sa sobom. Telefon im je uvek pri ruci, ali ne mogu da pročitaju sadržaj sa vašeg bloga. Previše sitna slova, moraju da uvećavaju ekran... Šteta. Obratite pažnju na ovo! 



Ukoliko imate neki svoj razlog ili sam vas navela na razmišljanje, 
pišite mi na mejl ili u komentaru. 

2 коментара:

  1. A ja bih dodala i 6. :D Ako želite da drugi čitaju vaše, morate i vi ćitati tuđe. Ljudi budu malo sebični, ne obraćaju pažnju na trud, tekst i sve ostalo nego dođu samo kako bi privukli pažnju na sebe. Meni je skroz ok (čak i poželjno)''reklama'' tj. link bloga ispod komentara, ali ponekad nije u redu, jer to nije suština. Zar ne? :)
    Za sve ostalo se u potpunosti slažem! ♥

    milicaimp.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se naravno ! :* Ne volim one ljude koji dođu i samo nalepe svoj link u komentaru. Jednostavno, nije fer! :)

      Избриши